Mažoji bendrija (trump., MB) – nuo 2012 metų egzistuojantis juridinis vienetas, tačiau daugelis dar ir šiandien apie ją neturi pakankamai žinių ir iki šiol vis dar sklando įvairiausi mitai dėl šios organizacijos, kaip juridinio vieneto, statuso bei buhalterinės apskaitos tvarkymo. Todėl mes norime paneigti visus mitus ir atsakyti į pagrindinius klausimus.
Mažoji bendrija, kaip ir Uždaroji akcinė bendrovė, yra ribotos civilinės atsakomybės privatus juridinis asmuo. Tai reiškia, kad MB nariai savo asmeniniu turtu neatsako už Mažosios bendrijos nevykdomas ar neįvykdytas prievoles bei įsipareigojimus.
MB buhalterija yra visiškai identiška Uždarajai akcinei bendrovei ir tik tais atvejais, kai Mažoji bendrija neturi samdomų darbuotojų ar yra ne PVM mokėtoja, MB apskaita gali būti šiek tiek paprastesnė. Priešingai, nei UAB, buhalteris MB nėra privalomas, todėl MB buhalterija gali būti tvarkoma bendrijos nario arba bendrijos vadovo, jei jis yra bendrijos narys. Tačiau būtina žinoti, kad reikia gerai išmanyti šią sritį, nes MB apskaita turi būti atlikta teisingai: turi būti apskaityti visi mažosios bendrijos apskaitos dokumentai, laiku teikiamos visos privalomos deklaracijos ir sumokamos visos mokestinės prievolės.
Tačiau, jeigu MB pajamos yra daugiau nei 45.000 Eurų per metus, privaloma registruotis PVM mokėtoju ir tokiu atveju MB buhalterija tampa dar sudėtingesnė, atsiranda prievolė teikti mėnesines PVM deklaracijas. Teisingai ir skaidriai vykdoma Mažosios bendrijos buhalterija yra tiek pat svarbu, kaip ir UAB, todėl čia jau vertėtų pagalvoti apie kompetentingą buhalterį arba apskaitos įmonę, teikiančią buhalterinės apskaitos paslaugas. Pastaroji mažoms ir vidutinėms įmonėms dažnu atveju yra finansiškai palankesnis pasirinkimas.
Mes padedame, kad MB apskaita netaptų nuolatiniu galvos skausmu Mažosios bendrijos nariui. Užtikriname, kad visas procesas būtų skaidrus ir klientas išvengtų bet kokių nemalonumų ar nesklandumų su valstybinėmis institucijomis. Mūsų apskaitos paslaugos teikiamos vadovaujantis įmonių finansinės atsakomybės įstatymu bei buhalterinės apskaitos įstatymu ir atitinka visus verslo apskaitos standartus.
MB buhalterija, kaip ir UAB, apima apskaitą nuo pirminių apskaitos dokumentų tvarkymo iki finansinės atskaitomybės sudarymo:
Taip pat tvarkome ir apleistą MB buhalteriją už praėjusius laikotarpius:
Viena iš priežasčių, kodėl rekomenduojame tam samdyti finansininką yra ta, kad mūsų nuomone vadovas turėtų visą savo dėmesį skirti veiklai, susijusiai su verslo valdymu ir organizavimu, ir kuri turėtų būti prioritetinė, norint, kad verslas sėkmingai veiktų ir klestėtų. Manome, kad MB apskaita vadovui – tai papildomas fokusas, atitraukiantis nuo tiesioginių įmonės valdymo reikalų ir „suvalgantis“ nemažai laiko.
Kita – siekiame sugriauti sklandantį mitą, kad MB buhalterija yra visai nesudėtinga. Norime atkreipti dėmesį, kad vis tik reikia gerai išmanyti šią sritį ir įvertinti, ar iš tiesų turima pakankamai žinių ir laiko resursų. Net jei MB vadovas (narys) turi apskaitos žinių, vien tik žinoti pagrindinius apskaitos principus ir tai, kaip vesti MB apskaitą, gali nepakakti. Ką dar vertėtų žinoti:
Perkant paslaugas iš apskaitos paslaugas teikiančios įmonės, klientui nereikia viso to detaliai žinoti ir juo labiau – nuolat apie tai galvoti. Užtenka tiesiog bendradarbiauti su paslaugas teikiančiu atstovu ir iš jo gauti reikalingas ataskaitas bei visą reikalingą informaciją.
Kadangi esame ir konsultacijas teikianti apskaitos įmonė, be viso to, kartu su apskaitos paslaugomis klientas gauna taip pat ir finansines, mokestines konsultacijas, susijusias su jo įmonės finansine veikla bei MB apskaita. Visuomet ieškome būdų ir patariame, kaip galima efektyvinti tam tikrus procesus, ką ir kur būtų galima padaryti geriau. Pagal poreikį suteikiame konsultacijas įmonės paskolų, lizingo ar kitais finansavimo / refinansavimo klausimais, padedame klientui priimti kuo geresnį sprendimą ir iš to gauti patį geriausią rezultatą. Daugiau informacijos: Finansinės ir mokesčių konsultacijos.
Kiekvienu atveju atsižvelgiame į kliento poreikius, MB verslo sritį, specifikaciją, atliekame numatomų darbo apimčių apžvalgą pagal kliento pateiktus duomenis ir taip nustatome apskaitos paslaugos kainą. Atkreipiame dėmesį, kad klientas moka tik už tas paslaugas, kurias mes suteikiame, priklausomai nuo to, kokios tuo metu yra apimtys – kiek dokumentų per mėnesį reikalinga apskaityti, koks darbuotojų skaičius įmonėje, ar yra papildomai automobilių lizingas, ilgalaikio, trumpalaikio turto apskaita ir kiti dalykai. Daugiau informacijos buhalterinių paslaugų kainos.